Newsletter? A po co to komu?

Do znudzenia będę powtarzał, że choć w biznesie faktycznie chodzi o pieniądze oraz zawieranie transakcji to celem marketingu zawsze jest człowiek. Nie traktuj go więc jak bankomat. Zapewniam, że budowanie relacji z klientem to coś więcej niż działania, które sprawią, że zostanie z tobą na dłużej i chętniej dokona zakupu.

Relacja z żywym człowiekiem.

Dobre i długotrwałe relacje z klientem/ odbiorcą są podstawą dla sukcesu biznesu online. W dobie internetu często zapominamy, że po drugiej stronie siedzi człowiek. Zakupu w Twoim sklepie internetowym dokonuje człowiek, człowiek jest odbiorcą twojego szkolenia online, twoje posty również czyta człowiek. Jeżeli myślałeś, że jest to bankomat, portfel lub karta płatnicza natychmiast zmień myślenie! Tak jak wspomniałem we wstępie dobre relacje z klientem nie tylko skutkują rekomendacjami z ich strony, lojalnością i wielokrotnymi zakupami ale również dadzą Ci wiele satysfakcji oraz przyjemności podczas ich budowania.

Każda znajomość ma swój unikalny przebieg, jakąś dynamikę. Nie inaczej jest w przypadku znajomości z klientem. Dariusz Puzyrkiewicz wyróżnia cztery główne etapy relacji:

  1. Poznajemy się
  2. Testujemy się
  3. Współdziałamy (lub od razu przechodzimy do etapu nr. 4)
  4. Rozchodzimy się.

Zastanawiasz się po co ten przydługi wstęp? Cóż, chciałem Ci tylko uświadomić, że wysyłkę newsletterów warto potraktować jak wysłanie listu do dobrego znajomego. Dowiedziałeś się także jakie korzyści dla Twojego biznesu niesie budowanie bazy subskrybentów oraz regularny kontakt z nimi. Przekonałem Cię? Chcesz zacząć dystrybucję własnego newslettera? Nie wiesz jakie treści mógłbyś umieszczać w e-mailach do swoich odbiorców? Śpieszę z pomocą!

Treści e-maili.

Subskrybenci Twojego newslettera to osoby wyjątkowe, więc dziel się z nimi wyjątkowymi treściami, promocjami lub ekskluzywnymi ofertami. Jednak zanim wyślesz pierwszą wiadomość scharakteryzuj swojego klienta, pomyśl kim jest, dlaczego dokonał zakupu lub go rozważa, jaki jest jego cel, do czego dąży, czego się boi itd. Odpowiedz na te pytania a treść stworzy się niemal sama. Proste?

Proste! To teraz zastanów się proszę

  1. Jaki jest cel klienta i jak Ty możesz mu pomóc?
  2. Jakie kroki należy podjąć by cel osiągnąć i jaki jest Twój udział w tym procesie?
  3. Jakie przeciwności staną na jego Twojego klienta? Warto podzielić się swoim doświadczeniem a także poinformować go o usługach bądź produktach eliminujących zagrożenie.
  4. Jakie obawy mogą go powstrzymać przed działaniami? Daj mu poczucie bezpieczeństwa u Twojego boku.

Nie bój się opisywać historii swoich oraz swoich klientów, nie bój się cytować, zadawaj pytania i na nie odpowiadaj, poruszaj kontrowersyjne tematy, udzielaj krótkich porad, ostrzegaj swoich odbiorców czego robić nie powinni aby uniknąć błędów i w końcu… informuj o promocjach, udostępniaj kody rabatowe oraz ekskluzywne oferty. Postępując według tych wskazówek otworzą się przed tobą zupełnie nowe możliwości, nie zostaniesz potraktowany jako spamer a zyskasz dobrego znajomego w postaci lojalnego, zadowolonego klienta.  

Ten artykuł potraktuj proszę jako wstęp do serii tekstów poświęconych tematyce newsletterów. Mam nadzieję, że zwróciłem Twoją uwagę na niezwykle istotną kwestię jaką jest budowanie relacji z klientem oraz zachęciłem Cię choć trochę do tego aby rozpocząć dystrybucję swoich treści za pomocą newslettera.  Więcej tekstów dotykających tematyki neweslettera znajdziesz poniżej.

Historia newslettera

Jak często wysyłać maile do abonentów newslettera?

Masz pytania? Śmiało zadaj je!

A może chcesz wpisać się do naszego newslettera i otrzymywać ciekawe, niedostępne dla innych treści oraz ekskluzywne oferty?  

.

Autor Mateusz Szymanek

23 marca, 2020

SOCIAL MEDIA

Zainteresował Cię temat marketingu internetowego? Chcesz dowiedzieć jak pozyskiwać nowych klientów oraz zwiększać dochody swojego biznesu? Bądź na bierząco! 🙂


.

0 komentarzy

Wyślij komentarz