Generowanie leadów – skuteczna metoda pozyskiwania klientów.

Co to jest lead?

Jeżeli zastanawiasz się czym jest lead, śpieszę z wyjaśnieniem. Terminem lead określamy osobę (lub firmę), która wykazała zainteresowanie danym produktem bądź usługą. Najprościej mówiąc jest to potencjalny klient, posiadający określony budżet, który może być gotowy do dokonania zakupu w niedalekiej przyszłości. Leadem staje się osoba, która dobrowolnie pozostawiła swoje dane na stronie internetowej (bądź stronie lądowania) firmy, której usługami jest potencjalnie zainteresowana.

Zdobywanie leadów.

Aby odbiorca naszej reklamy/ oferty stał się leadem musimy go najpierw zachęcić do podzielenia się z nami swoimi danymi. Najczęściej są to adresy e-mail, imię i nazwisko, nazwa firmy, numer telefonu. Proces generowania leadów podzieliliśmy na 4 podstawowe etapy.

  1. Oferta – jakaś treść niosąca wartość, którą udostępnimy bezpłatnie, w zamian za podanie swoich danych np. ebook, szkolenie, webinar itd.
  2. Call To Action – niezwykle pożyteczne narzędzie, doskonale znane wszystkim marketerom internetowym oraz osobom prowadzącym biznes online. Wezwanie do działania to przycisk, który zachęca do kliknięcia (np. pobierz bezpłatny e-book lub weź udział w bezpłatnym szkoleniu). Po kliknięciu CTA zainteresowany przeniesiony zostaje na właściwą stronę lądowania, gdzie będzie mógł skorzystać z oferty.
  3. Landing page – Strona lądowania to witryna internetowa poświęcona jednej, konkretnej ofercie, a także formularz służący do pozyskania danych potencjalnego klienta.
  4. Formularz – Aby otrzymać oferowaną wartość użytkownik musi wypełnić formularz, a więc dobrowolnie podzielić się swoimi danymi, dzięki czemu staje się leadem.

Jakie korzyści daje generowanie leadów?

Pozyskiwanie danych potencjalnych klientów to całe spektrum korzyści, najważniejsze z nich to:

  1. Obszerna baza firm i osób mogących w krótce zostać klientami Twojej firmy. (Przypominam, że są to osoby, które dobrowolnie podzieliły się danymi kontaktowymi).
  2. Centralizacja grupy docelowej – Jest to pewien sposób zawężenia grupy odbiorców do której kierujesz swoje usługi, podzielenia swoich przyszłych klientów na podgrupy i stosowanie wobec nich dopasowanych i skutecznych działań marketingowych.
  3. Oszczędność – Tak, generując leady oszczędzasz czas i pieniądze, bowiem docierasz tylko do osób zainteresowanych Twoimi usługami bądź produktami.
  4. Nawiązanie realacji – Nie traktujesz klienta jak skarbonkę, udostępniasz mu wartościowe treści, pokazujesz mu, że jest dla Ciebie kimś więcej niż wypchanym portfelem. Pozwalasz mu się poznać, polubić, pozwalasz mu zaufać tobie i twojej firmie. Gwarantuję, że się odwdzięczy.

Zastanawiasz się skąd pozyskiwać leady?

Po pierwsze Mailing. Tak jest! E-mail marketing to świetna metoda na pozyskanie danych kontaktowych potencjalnych klientów, dlaczego? To proste, kierujesz wiadomość bezpośrednio do firm, przedsiębiorców itd. Otrzymywanie stosu maili ofertowych od firm i freelancerów potrafi zirytować każdego, sam tego nie lubię. Inaczej reagujemy jednak na maile, w których ktoś oferuje nam coś bezpłatnie. O e-mail marketingu więcej dowiesz się tutaj.

Po drugie content marketing – Marketing treści okazuje się być nieocenionym narzędziem w pozyskiwaniu leadów. Tworzenie i udostępnianie wartościowych materiałów niezwykle skutecznie utrzymuje i nakłania do działania odbiorców. Za pomocą content marketingu jesteś w stanie trafić bezpośrednio do osób faktycznie zainteresowanych Twoimi usługami. Udostępnienie danych kontaktowych to faktycznie niska cena za bezpłatne bazy wiedzy, materiały dydaktyczne, szkolenia, e-booki itd. Więcej o content marketingu przeczytasz tutaj.

Po trzecie social media marketing –  Nie da się ukryć, że w obecnych czasach media społecznościowe stały się nieocenionymi kanałami promocji zarówno dla małych lokalnych przedsiębiorców jak i globalnych korporacji. Dzieje się tak między innymi ze względu na liczby osób logujących się codziennie do serwisów społecznościowych (aż 65,7% z ponad 2 miliardów użytkowników Facebooka loguje się do serwisu każdego dnia). Do pozyskiwania kontaktów na Facebooku warto skorzystać z narzędzia Leads Ads. Generowaniu leadów w social media poświęciliśmy osobny artykuł. Znajdziesz go tutaj.

Generowanie leadów to bardzo obszerny zespół zagadnień, na naszym blogu znajdziesz znacznie więcej treści na ten temat. Ten artykuł proszę potraktuj jako małe wprowadzenie do tematu, któremu warto poświęcić więcej czasu. Jak wyjaśniłem na początku artykułu Lead generation to jeden z głównych i najbardziej skutecznych sposobów pozyskiwania klientów. Jeżeli zainteresował Cię ten tekst zachęcam do zadawania pytań, z przyjemnością z Tobą porozmawiamy!

Autor Mateusz Szymanek

24 marca, 2020

SOCIAL MEDIA

Zainteresował Cię temat marketingu internetowego? Chcesz dowiedzieć jak pozyskiwać nowych klientów oraz zwiększać dochody swojego biznesu? Bądź na bierząco! 🙂


.

0 komentarzy

Wyślij komentarz